Leveringsvoorwaarden A en B en C
A; Kiemtraject
B; Vetsze Books & Communities
C; Business Coherence
A+B+C.1. klachtenprocedure / A+B+C.2. Privacy
Leveringsvoorwaarden A; Kiemtraject
Schrijf je je in voor een workshop, cursus, training of opleiding dan ga je een contract met ons aan.
Hier lees je wat we van jou verwachten en wat je van ons kunt verwachten.
A1. Inschrijving
A1.1 Je schrijft je in voor een (serie)leermoment(en) via onze website middels het invullen en aan ons toesturen van een inschrijfformulier. Hebben we je inschrijfformulier ontvangen dan mailen we je een bevestiging van ontvangst.
A1.2 Na je inschrijving heb je 14 dagen bedenktijd waarin je kosteloos kunt annuleren. Je inschrijving is definitief na het verstrijken van de 14 dagen bedenktijd.
A1.3 Wil je annuleren nadat je bedenktijd is verstreken dan kost dat geld.
Meer dan 3 maanden voor de start van de leermomenten 5% van de prijs.
10% van de prijs bij annuleren tussen 2 en 3 maanden voor de start van de leermomenten.
Tussen 2 maanden en 1 maand voor de start 25% van de prijs.
1 maand tot 2 weken voor de start van de leermomenten 50% van de prijs.
2 weken voor de start tot aan het begin van de leermomenten 100% van de prijs.
A2. Kwaliteit
A2.1 Onze leermomenten willen we in overeenstemming met de geldende professionele normen verzorgen, hiervoor doen we onze uiterste best.
A2.2 Ben je ontevreden over (een onderdeel van) onze leermomenten laat het ons dan zo snel mogelijk weten dan kunnen we er wat aan doen.
A2.3 Ben je het niet eens met hoe we je klacht hebben opgepakt dan kun je contact opnemen met de onafhankelijke klachtencommissie
A3. Locatie of cursusleider / trainer niet beschikbaar
A3.1 Als de cursusleider / trainer of de locatie op de dag van het leermoment niet beschikbaar is zullen we er alles aan doen om een vervangende cursusleider / trainer of locatie te vinden binnen een straal van 40 kilometer. Lukt dat niet dan betalen we je het inschrijfgeld terug.
A3.2 We zijn niet verantwoordelijk voor vervolgschade die ontstaat doordat een cursusleider of locatie niet beschikbaar zijn op de dag van het leermoment.
A4. Tekort aan deelnemers
A4.1 Een leermoment mogen we zonder verdere gevolgen afzeggen als er minder dan het minimum voor het leermoment aangegeven deelnemers zijn.
A4.2 We laten je minstens 2 weken van te voren weten als een serie leermoment door ons geannuleerd wordt.
A5. Leermaterialen
A5.1 Alle leermateriaal zoals mappen, uitdelers, checklists en oefeningen dat we gebruiken of uitdelen tijdens de leermomenten wordt automatisch van jou.
A5.2 Op alle (online)leermateriaal dat we zelfgemaakt hebben rust auteursrecht van Jan-Willem A.M. Lafleur. Kopiëren voor eigen gebruik mag mits de bron duidelijk is vermeld.
A5.3 Voor overige toepassingen kopiëren: zover het maken van reprografische vermenigvuldiging van die uitgave(n) is toegestaan op grond van artikel 16h Auteurswet 1912, dien je daarvoor de wettelijk verschuldigde vergoedingen te voldoen aan de stichting reprorecht (Postbus 3051, 2130KB Hoofddorp) Voor het overnemen van gedeelte(n) uit die uitgave(n) in readers, bloemlezingen, en andere samengestelde werken op grond van artikel 16 Auteurswet 1912 kan je je wenden tot de Stichting-pro (Postbus 3060, 2130KB Hoofddorp). Voor het gebruik van de figuren en modellen wendt je je tot pictoright ……. Informatie via de website`s www.reprorecht.nl en www.stichting-pro.nl en www.pictoright.nl.
A6. Betaling en factuur
A6.1 Je bent verantwoordelijk voor een tijdige betaling de uiterste betaaldatum staat vermeld op de factuur.
A6.2 Een factuur zetten we standaard op de naam waarmee je aanmelding gebeurt.
A6.3 Op jou verzoek hanteren we een andere tenaamstelling bijvoorbeeld van je werkgever. Ook dan ben je zelf verantwoordelijk voor tijdige betaling.
A6.4 Een betalingsregeling afspreken? Dat kan voor specifieke opleidingen maar dan dien je dit vooraf met ons te bespreken.
A6.5 De online leermomenten en abonnementsdiensten in de vorm van continuïteitsprogramma`s worden geleverd nadat we je (maandelijkse)betaling hebben ontvangen.
Leveringsvoorwaarden B; Vetsze Books & Communities
B1. Definities
Vetsze Books & Communities Uitgeverij voor publicaties over zingeving, onderdeel van Business Coherence en Kiemtraject bekend bij kvk gooi en eemland onder nummer 67318800.
Klant/Boekhandel: Zakelijk afnemer van producten die zich tot doel stelt deze door te verkopen.
Consument: Afnemer van producten voor (eigen)gebruik.
Auteur: Schrijver van eigen werk.
B2. Toepasselijkheid
Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Vetsze Books & Communities zijn bij uitsluiting van eventuele andere algemene voorwaarden deze Leveringsvoorwaarden van toepassing. Het accepteren van een aanbieding dan wel het doen van een bestelling houdt in dat u de toepasselijkheid van deze leveringsvoorwaarden aanvaardt. Van het in deze leveringsvoorwaarden bepaalde kan slechts na schriftelijke mededeling dan wel goedkeuring door Vetsze Books & Communities worden afgeweken, in welk geval de overige bepalingen onverkort van kracht blijven. Alle rechten en aanspraken, zoals in deze leveringsvoorwaarden, en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van Vetsze Books & Communities worden bedongen, worden evenzeer bedongen ten behoeve van door Vetsze Books & Communities ingeschakelde tussenpersonen en andere derden. Deze leveringsvoorwaarden respecteren de rechten van de afnemer die voortvloeien uit de wet of de verkoopovereenkomst.
B3. Aanbiedingen/overeenkomsten
Alle aanbiedingen van Vetsze Books & Communities zijn vrijblijvend en Vetsze Books & Communities behoudt zich uitdrukkelijk het recht voor om de prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van (wettelijke) voorschriften noodzakelijk is. Een overeenkomst komt slechts tot stand na acceptatie van uw bestelling door Vetsze Books & Communities. Vetsze Books & Communities is gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt Vetsze Books & Communities dit mee binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de bestelling.
B4. Prijzen en betalingen
De vermelde prijzen voor de aangeboden producten en diensten zijn voor de consument in Euro’s, inclusief BTW en exclusief verzendkosten tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen. Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode tussen de bestelling en de uitvoering daarvan, bent u gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen veertien (14) dagen na mededeling van de prijsverhoging door Vetsze Books & Communitiesj.
Vetsze Books & Communities werkt voornamelijk met vooruitbetaling, tenzij anders overeengekomen. De afgenomen diensten/producten dient u dan ook te betalen voordat de boeken geleverd worden.
Indien betaling plaatsvindt na aanmaning door Vetsze Books & Communities bent u een bedrag van twintig (20) euro aan administratiekosten verschuldigd. Bij betaling per bank geldt als datum van betaling de datum van creditering van de girorekening van Vetsze Books & Communities. Indien Vetsze Books & Communities haar vordering ter incasso uitbesteedt, bent u tevens de incassokosten verschuldigd, welke tenminste vijftien procent (15%) van het openstaande bedrag zijn, onverminderd de bevoegdheid van Vetsze Books & Communities om in plaats daarvan de daadwerkelijk gemaakte buitengerechtelijke incassokosten te vorderen. Indien u met enige betaling in gebreke bent gebleven, is Vetsze Books & Communities gerechtigd (de uitvoering van) de desbetreffende overeenkomst en daarmee samenhangende overeenkomsten op te schorten, dan wel te ontbinden. Overeengekomen prijzen tussen klant/boekhandel en auteur zijn exclusief BTW en verzenkosten tenzij anders vermeld of schriftelijk overeengekomen. De klant/boekhandel dient de factuur binnen veertien (14) dagen na de factuurdatum te hebben voldaan. Indien de prijzen voor de aangeboden producten en diensten stijgen in de periode van bestelling en uitvoering daarvan wordt u hierover vooraf schriftelijk geïnformeerd. U bent gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden binnen veertien dagen na mededeling van de prijsverhoging door Vetsze Books & Communities.
B5. Levering
De door Vetsze Books & Communities opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is. De levering van de producten geschiedt op de plaats en het tijdstip waarop de producten gereed zijn voor verzending aan u.
B6. Annulering door Auteur
De auteur is gerechtigd een overeenkomst te annuleren voordat Vetsze Books & Communities met de uitvoering van de overeenkomst is begonnen mits hij de hierdoor voor Vetsze Books & Communities ontstane schade vergoedt. Onder de schade worden begrepen de door Vetsze Books & Communities geleden verliezen en gederfde winst en in elk geval de kosten die Vetsze Books & Communities reeds ter voorbereiding heeft gemaakt, waaronder die van gereserveerde productiecapaciteit, ingekochte materialen, ingeroepen diensten en opslag.
B7. Eigendomsvoorbehoud, consument en boekhandel
De eigendom van geleverde producten gaat pas over, indien u al hetgeen u op grond van enige overeenkomst aan Vetsze Books & Communities verschuldigd bent, heeft voldaan. Het risico ter zake van de producten gaat reeds op het moment van de aflevering op u over.
B8. Intellectuele en industriële eigendomsrechten
U dient alle intellectuele en industriële eigendomsrechten welke rusten op de door Vetsze Books & Communities geleverde diensten en producten geheel en onvoorwaardelijk te respecteren. Vetsze Books & Communities garandeert niet dat de aan u geleverde producten geen inbreuk maken op enig (ongeschreven) intellectueel en/of industrieel eigendomsrecht van derden.
B9. Aansprakelijkheid en reclames
Voor door Vetsze Books & Communities geleverde producten en/of diensten gelden dezelfde garantievoorwaarden, zoals deze door de fabrikant/leverancier van het desbetreffende product wordt vastgesteld. Ten aanzien hiervan fungeert Vetsze Books & Communities slechts als loket tussen fabrikant/leverancier en koper.
De aansprakelijkheid van Vetsze Books & Communities uit hoofde van enig overeengekomen levering van een product of dienst is beperkt tot voor met de levering van een product of dienst factuurwaarde/het bedrag dat koper ter zake van de producten en/of diensten aan Vetsze Books & Communities heeft voldaan
U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Vetsze Books & Communities daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen vijf (5) dagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven. Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Vetsze Books & Communities de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.
Indien u een product uit de webwinkel om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen veertien (14) dagen na aflevering aan Vetsze Books & Communities te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.
Na ontvangst van de PDF bestanden – ingeval van opmaak door Vetsze Books & Communities of derden- van omslag en/of binnenwerk, controleert de auteur deze nauwkeurig op fouten in tekst en opmaak. Eventuele wijzigingen worden zo spoedig mogelijk, doch voordat de bestanden naar de drukkerij worden gestuurd, doorgegeven. Bestanden worden na akkoord van de auteur bij de drukkerij aangeboden. Wanneer de auteur akkoord heeft gegeven via email, schriftelijk of rechtstreeks aan de drukker, kan Vetsze Books & Communities niet aansprakelijk gesteld worden voor fouten die ontdekt worden na het drukken van het werk. Wijzigingen ontstaan na een gegeven akkoord, alsmede fouten ontdekt na het drukken van het werk, komen voor rekening van de auteur als zijnde extra correctie.
B10. Afwijkingen
B10.1 Bestelde aantallen. Indien het door de klant bestelde product onvoldoende voorradig blijkt mag Vetsze Books & Communities van een bestelling een deelbestelling maken of de levering van de gehele bestelling uitstellen totdat de bestelde aantallen wel voorhanden zijn.
B10.2. Kleurafwijkingen. Kleuren op papier kunnen afwijken van de kleur op het beeldscherm. Ook bij een volgende druk kan kleurverschil ontstaan, dit heeft verschillende technische oorzaken Vetsze Books & Communities is dan ook niet aansprakelijk voor kleurafwijking.
B10.3 Kwaliteit. Tussen enerzijds het geleverde werk en anderzijds het oorspronkelijke ontwerp, tekening, kopij of model respectievelijk de zet-, druk-, of andere proef, kunnen geen reden vormen voor afkeuring, korting, ontbinding van de overeenkomst of schadevergoeding, indien zij van geringe betekenis zijn.
B10.4 Beschadiging inherent aan productie procedé. Indien het omslag niet voorzien wordt van laminaat, kan bij de rillijnen of rug-vouw de toner gaan breken. Hoewel wij uw order met de meeste zorg verwerken, kunt u ons voor eventuele beschadigingen niet aansprakelijk stellen.
B10.5 Bij een beoordeling van de vraag of afwijkingen in het totaal van het werk al dan niet als gering moeten worden beschouwd, wordt door de drukkerij een representatieve steekproef uit het werk in aanmerking genomen, tenzij het individueel bepaalde zaken betreft.
B10.6 Afwijkingen die, alle omstandigheden in aanmerking genomen, in redelijkheid geen of een ondergeschikte invloed op de gebruikswaarde van het werk hebben, worden steeds geacht afwijkingen van geringe betekenis te zijn.
B10.7 Indien de auteur voor eigen rekening via Vetsze Books & Communities publiceert is een meer- of minderleveringen ten opzichte van het overeengekomen aantal boeken toegestaan. Ten aanzien van meer- of minderleveringen van boeken vanaf een afname van 100 stuks is steeds een percentage van 15% toegestaan, bij levering vanaf 5.000 stuks is dit 10%. Het meerdere of het minder geleverde aantal wordt achteraf alsnog geleverd en/of in rekening gebracht respectievelijk verrekend.
B11. Bestellingen/communicatie
Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestelgegevens en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen u en Vetsze Books & Communities, dan wel tussen Vetsze Books & Communities en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen u en Vetsze Books & Communities, is Vetsze Books & Communities niet aansprakelijk, tenzij en voor zover sprake mocht zijn van opzet of grove schuld door Vetsze Books & Communities. Indien u aan Vetsze Books & Communities schriftelijk opgave doet van een adres, is Vetsze Books & Communities gerechtigd aan dat adres alle bestellingen te verzenden, tenzij u aan Vetsze Books & Communities schriftelijk opgave doet van een ander adres waaraan uw bestellingen dienen te worden gezonden.
B12. Persoonsgegevens
Vetsze Books & Communities zal de door u verstrekte gegevens opnemen in een bestand. Deze gegevens zullen worden gebruikt voor de uitvoering van uw bestelling en in verband daarmee aan derden ter beschikking worden gesteld. Tenzij u heeft aangegeven dat u daarop geen prijs stelt, zullen uw gegevens worden opgenomen in een centraal bestand van Vetsze Books & Communities en zullen uw gegevens worden gebruikt om onze producten en diensten af te stemmen op uw interesses en om u hierover te informeren. De verwerking van uw gegevens zal geschieden in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving. Adresgegevens zullen niet gebruikt worden voor reclamedoeleinden en ook niet doorverkocht worden aan derden.
B13. Overmacht
Onverminderd de overige aan haar toekomende rechten, heeft Vetsze Books & Communities ingeval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van uw bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden, zulks door u dit schriftelijk of per e-mail mee te delen en zulks zonder dat Vetsze Books & Communities gehouden is tot enige schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar zou zijn. Onder overmacht wordt verstaan iedere tekortkoming welke niet aan Vetsze Books & Communities kan worden toegerekend, omdat zij niet te wijten is aan haar schuld en noch krachtens de wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt.
B14. Afwijkingen en overige
Wanneer door Vetsze Books & Communities gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van deze leveringsvoorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar recht alsnog directe en strikte naleving van deze leveringsvoorwaarden te eisen. U kunt nimmer enig recht doen laten gelden op grond van het feit dat Vetsze Books & Communities deze Voorwaarden soepel toepast. Indien één of meer van de bepalingen van deze leveringsvoorwaarden of enige andere overeenkomst met Vetsze Books & Communities in strijd mochten zijn met enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de desbetreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen door een door Vetsze Books & Communities vast te stellen nieuwe rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling. Vetsze Books & Communities is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling(en) gebruik te maken van derden.
B15. Royalties en betalingen
De boeken die via de webwinkel van Vetsze Books & Communities verkocht worden, worden 1 keer per kwartaal met de auteur afgerekend, middels een creditnota. De auteur krijgt alleen een creditnota indien er een boek verkocht is. Indien de auteur het boek zelf verzendt ontvangt de auteur het totale verkoopbedrag en de daarbij door Vetsze Books & Communities vastgestelde verzendkosten, minus de afgesproken administratiekosten per boek.
Twee maandelijkse verrekening vindt plaats bij ‘printing on demand boeken’ de auteur ontvangt het totale verkoopbedrag minus de print-/ druk- en verzendkosten en minus de afgesproken administratiekosten per boek.
B16. Toepasselijk recht
Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze leveringsvoorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen ook bij internationale transacties bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
Leveringsvoorwaarden C; Business Coherence
C1. Definities
In deze algemene inkoop en leveringvoorwaarden wordt verstaan onder:
Business Coherence: activiteiten verricht onder de handelsnamen Business Coherence, Coherentiekompas, Vitalistentie, Ontwikkeling vanuit essentie, N.I.V.D..
Business Coherence, gevestigd te Leusden, Herikhof 7
Opdrachtgever:
De natuurlijke of rechtspersoon die aan Business Coherence opdracht heeft verstrekt tot het verrichten van diensten op het gebied van training- coaching- consultancy- opleiding- en interimwerkzaamheden.
Opdrachtnemer:
De natuurlijke of rechtspersoon die door Business Coherence opdracht heeft gekregen tot het verrichten van diensten op het gebied van training- coaching- consultancy- opleiding- en interimwerkzaamheden.
Diensten:
Alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven of die voortvloeien uit, dan wel direct verband houden met de opdracht, in de ruimste zin des woords.
Overeenkomst:
Elke afspraak tussen Opdrachtgever en Business Coherence tot het verlenen van Diensten door Business Coherence ten behoeve van Opdrachtgever.
C2. Toepasselijkheid
De algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, werkzaamheden, offertes en overeenkomsten voor trainings- coachings- consultancy- en interimwerkzaamheden tussen Business Coherence en opdrachtgevers, dan wel hun rechtsopvolgers.
C3. Recht tot weigeren van opdracht
Business Coherence kan een opdracht weigeren of de verdere opdrachtuitvoering staken, indien het in conflict komt met de algemeen geldende normen en waarden. Alle aanbiedingen van Business Coherence zijn vrijblijvend.
C4. Opdrachtaanvaarding
Business Coherence aanvaardt slechts die opdrachten, waarvoor zij de kwalificaties bezit. Business Coherence garandeert dan ook dat de in een opdracht in te zetten medewerkers vanwege hun kennis, ervaring en persoonlijke eigenschappen op doelmatige wijze aan die opdracht kunnen werken. Partijen kunnen in overleg om andere medewerkers dan die in eerste instantie belast zijn met de uitvoering van de opdracht verzoeken, mits dit niet ten koste gaat van kwaliteit en continuïteit.
C5. Totstandkoming van de opdracht
De opdracht wordt aanvaard na ondertekening van een overeenkomst. De overeenstemming over de inhoud van de opdracht komt tot stand doordat enerzijds Business Coherence op voldoende gedetailleerde wijze de nodige informatie verzamelt en anderzijds de opdrachtgever naar beste weten alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de opdracht heeft verstrekt.
- C6. Uitvoeringcondities
In de overeenkomst worden de uitvoeringscondities opgenomen.
• De bepaling van de doelgroep;
• Condities voor deelname, zoals vrijwilligheid van deelname;
• De bepaling van de leerbehoeften;
• Het te hanteren opleidingsontwerp;
• De wijze van werken;
• De te gebruiken materialen en technische hulpmiddelen;
• De realiteitswaarde ten aanzien van de opleidingsverwachtingen;
• De keuze van de in te zetten opleiders door Business Coherence en de opdrachtgever en aanwijzing van een eventuele projectcoördinator;
• De rol van de opleider(s);
• Een indicatie van de tijdsduur van de opleiding en de eventuele fasering;
• De wijze waarop de opleiding geëvalueerd wordt;
• De eventuele nabespreking;
• De kostenraming;
• Kosten trainingsmateriaal;
• Reis- en verblijfkosten van de opleiders;
• Extra kosten voor opleidingen buiten de gebruikelijke werkdagen;
• Kosten voor accommodatie en voorzieningen zoals consumpties enz. en de taakverdeling van organisatie daarvan;
• Het in rekening brengen van offertekosten;
• De betaling- en annuleringsregelingen, facturering vindt plaats op basis van verricht werk. Betaling dient binnen veertien dagen te geschieden na factuurdatum. Annulering dient veertien dagen voor de afgesproken leverdatum te geschieden;
• bepalingen omtrent overmachtsituaties;
• De eigendom- en auteursrechten inclusief copyright;
• De gewenste c.q. noodzakelijke nazorg;
De hiervoor genoemde opsomming is niet limitatief. Zaken die niet genoemd zijn maar in de lijn liggen van dit onderwerp kunnen vanzelfsprekend door opdrachtgever en Business Coherence in overleg geregeld worden.
C7. Wijziging van de opdracht
Indien tijdens de uitvoering van de opdracht zich feiten of omstandigheden voordoen, die aan de oorspronkelijk bereikte overeenstemming afbreuk (zouden) doen, dan wordt hierover tussen opdrachtgever en Business Coherence tijdig overleg gepleegd, teneinde de afspraken aan de gewijzigde situatie aan te passen. De overeengekomen wijzigingen dienen schriftelijk vastgelegd te worden.
C8. Tussentijdse beëindiging van de opdracht (overmacht)
Business Coherence heeft het recht zich uit een opdracht terug te trekken, indien op grond van veranderingen, die zich aan haar invloed onttrekken, een goede opdrachtuitvoering belemmerd wordt. Mocht de opdrachtgever tot voortijdige beëindiging overgaan, dan heeft Business Coherence recht op compensatie in verband met door Business Coherence aan te tonen bezettingsverlies. Indien opdrachtgever in gebreke blijft met voldoening van een factuur binnen 14 dagen na schriftelijke aanmaning kan Business Coherence besluiten zonder rechtelijke tussenkomst de overeenkomst te beëindigen.
C8.1 Door opzegging door Business Coherence.
Opzegging door Business Coherence tussen partijen van deze overeenkomst met bijbehorend(e)
deelovereenkomst(en), is na overleg te allen tijden mogelijk. Met in achtneming van één maand opzegtermijn. De deelovereenkomst die op het moment van de opzegging in uitvoering is of hoewel nog niet in uitvoering, wel is aangegaan wordt in het geheel afgewikkeld met inachtneming van hetgeen in deze overeenkomst is bepaald, doch slechts, indien Business Coherence zulks verlangt.
C8.2 Van rechtswege.
Deze overeenkomst en de bijbehorende deelovereenkomst(en) eindigen van rechtswege:
Indien opdrachtnemer in gebreke blijft aan haar verplichtingen voortvloeiende uit deze overeenkomst en/of deelovereenkomst(en), te voldoen, ondanks dat zij daartoe is gesommeerd en dit langer dan 30 dagen voortduurt.
In geval van faillissement, surseance van betaling of executoriaal of conservatoir beslag op goederen en vorderingen van opdrachtnemer.
In geval krachtens onherroepelijk vonnis van de burgerlijke of administratieve rechten dan wel krachtens onherroepelijk geworden beschikking van bedrijfsvereniging of fiscus de verhouding tussen Opdrachtnemer en Business Coherence wordt beschouwd als een arbeidsovereenkomst of een daarmee gelijk te stellen verhouding.
Business Coherence is in de onder sub C8.2. genoemde gevallen bevoegd, maar niet verplicht om de voltooiing van de in uitvoering zijnde deelovereenkomst(en) of, hoewel nog niet in uitvoering, aangegane deelovereenkomst(en), te verlangen. Opdrachtnemer zal aan dit verlangen zonder voorbehoud tegemoet komen.
C8.3. Wanprestatie.
In geval van wanprestatie, nalatigheid, opzet of grove schuld van de opdrachtnemer eindigt deze overeenkomst en bijbehorende deelovereenkomst(en) zonder dat dit enige kosten voor Business Coherence met zich mee zal brengen. Hierbij behoeft Business Coherence geen opzegtermijn in acht te nemen.
C9. Het betrekken van derden bij de opdracht
Het betrekken of inschakelen van derden bij de opdrachtuitvoering door de opdrachtgever of door Business Coherence is te allen tijde mogelijk maar geschiedt uitsluitend in onderling overleg.
C10. Documentatie van de opdracht
Business Coherence houdt op de door haar gekozen wijze documentatie bij van de door haar uitgevoerde opdrachten.
C11. Geheimhouding en intellectueel eigendom
Business Coherence zal ten aanzien van het gebruik van de haar ten behoeve van de opdracht noodzakelijk verstrekte of ter kennis gekomen informatie die zorgvuldigheid betrachten, die redelijkerwijs kan worden gevraagd.
In het algemeen geldt, dat informatie die een vertrouwelijk karakter heeft of waarvan het vertrouwelijke karakter dient te worden begrepen, alleen gebruikt zal worden als het belang van de opdrachtuitvoering dit vereist. Bij het doorgeven dan die informatie zal ervoor worden gezorgd dat deze niet tot de bron is te herleiden, als dit voor deze nadelige gevolgen zou kunnen hebben
Alle opdrachtnemers in dienst van Business Coherence hebben zich tot deze geheimhouding verplicht.
Alle materialen die ten behoeve van de werkzaamheden beschikbaar gesteld worden door Business Coherence dan wel opdrachtgever blijven eigendom van Business Coherence of opdrachtgever inclusief het copyright op de materialen. Onder materialen wordt onder andere verstaan modules, modellen,technieken,instrumenten, waaronder ook software, die zijn gebruikt voor de uitvoering van de opdracht. Deze zijn en blijven eigendom van Business Coherence. Openbaarmaking kan alleen geschieden na schriftelijk verkregen toestemming van Business Coherence.
Opdrachtgever heeft het recht stukken te vermenigvuldigen voor gebruik in eigen organisatie, voor zover passend en overeenkomstig met het doel van de opdracht.
Opdrachtnemer verplicht zich tot geheimhouding van de gebruikte materialen.
Voorts verplicht opdrachtnemer zich alle in zijn bezit zijnde gegevens in de ruimste zin des woords, bij het einde van de onderhavige overeenkomst dan wel de uitvoering van een deelovereenkomst aan Business Coherence dan wel aan opdrachtgever ter beschikking te stellen zonder daarvan kopieën of elektronische bestanden te behouden.
C12. Opdrachtevaluatie
De uitvoering van de opdrachten kan onderworpen worden aan een opdrachtevaluatie door Business Coherence de opdrachtnemer of door een door Business Coherence gekozen onafhankelijk, extern instituut.
C13. Betaling
Betaling door opdrachtgever dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door Business Coherence aan te geven wijze. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, verrekening of opschorting uit welke hoofde dan ook.
Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de opdrachtgever in verzuim. De opdrachtgever is vanaf het moment van verzuim aan Business Coherence over het opeisbare bedrag een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de wettelijke rente.
Ingeval er meerdere opdrachtgevers zijn, is elke opdrachtgever jegens Business Coherence hoofdelijk aansprakelijk voor de betaling van het totale factuurbedrag in geval de werkzaamheden ten behoeve van al deze opdrachtgevers zijn verricht.
Door opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter voldoening van in de eerste plaats alle verschuldigde rente en kosten, en in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.
Indien Business Coherence invorderingsmaatregelen treft tegen opdrachtgever, die in verzuim is, komen de kosten verband houdend met die invordering zoals de kosten van eventueel in te schakelen incassobureaus, deurwaarders en/of advocaten, ten laste van Opdrachtgever.
C14. Aansprakelijkheid
Business Coherence is slechts aansprakelijk voor schade ten gevolge van ernstige toerekenbare tekortkomingen in de uitvoering van de overeenkomst, voor zover deze het gevolg zijn van het niet in acht nemen door Business Coherence van de zorgvuldigheid, deskundigheid en het vakmanschap waarop bij het verrichten van werkzaamheden in het kader van de betrokken opdracht mag worden vertrouwd.
De aansprakelijkheid voor de schade veroorzaakt door tekortkomingen wordt beperkt tot het bedrag van het honorarium dat Business Coherence voor haar werkzaamheden in het kader van de opdracht heeft ontvangen met een maximum van € 5000,– en nimmer hoger dan het uit te keren bedrag door de aansprakelijkheidsverzekering die Business Coherence heeft afgesloten.
Bij opdrachten die een langere doorlooptijd dan drie kalender maanden hebben, geldt een verdere beperking van de hier bedoelde aansprakelijkheid tot maximaal het declaratiebedrag over de laatste zes weken.
Indien de opdrachtgever binnen drie maanden na het ontdekken van eventuele schade geen aansprakelijkheid heeft kenbaar gemaakt komen alle rechten te vervallen. Business Coherence is niet gehouden tot vergoeding van indirecte schade geleden door opdrachtgever, waaronder begrepen gevolgschade en gederfde winst.
De door Business Coherence ingeschakelde opdrachtnemers volgen voornoemde aansprakelijkheidsregels welke een op een één op één worden doorbelast inclusief de bijkomende (incasso)kosten indien opdrachtnemer verwijtbaar gehandeld heeft. Indien Opdrachtgever een eventuele vordering jegens Business Coherence niet binnen 1 jaar na het ontdekken van de schade in rechte aanhangig heeft gemaakt , komt deze rechtsvervordering na het verstrijken van het jaar te vervallen.
C15. Het in dienst nemen van wederzijds personeel
Partijen zullen niet tijdens de duur van de opdracht(uitvoering) personeel van elkaar in dienst nemen of over indiensttreding onderhandelen, anders dan in overleg.
C16. Toepasselijk recht en geschillen Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze leveringsvoorwaarden van toepassing zijn, alsmede op deze leveringsvoorwaarden, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen tussen partijen zullen ook bij internationale transacties bij uitsluiting worden voorgelegd aan de daartoe bevoegde rechter in Nederland.
C16.1 Arrondissement Utrecht
Elk geschil betreffende de totstandkoming, de uitleg of uitvoering van deze mantelovereenkomst of van deelovereenkomsten of andere overeenkomsten, die daaruit voort mochten vloeien, alsmede elk ander geschil ter zake van of in verband met deze mantelovereenkomst, zal door bevoegde rechter in het arrondissement Utrecht worden beslecht.
A+B+C.1. Klachten procedure
1. Ben je niet tevreden over een (onderdeel van) een dienst, product, training, traject of workshop van ons? Laat het ons snel weten. Dan kunnen we er iets aan doen.
2. Ontevreden over de manier waarop we je klacht hebben opgepakt? Dan kun je contact opnemen met onze onafhankelijke klachtencommissie. Die bestaat uit ….. Je kunt hen (hier) bereiken.
3. Je klacht wordt door de onafhankelijke klachten commissie in behandeling genomen als je:
-eerst geprobeerd hebt om met ons je ontevredenheid uit te praten;
-binnen 4 weken na ontvangst van de betreffende dienst of product je klacht kenbaar maakt;
-duidelijk beschrijft waarom en waartegen je bezwaar maakt
-je helder weergeeft wat je wil zien gebeuren.
4. Nadat je klacht is ontvangen mailt de klachtencommissie jou en ons een bevestiging van ontvangst.
5. Behandeling van de klacht gebeurt vertrouwelijk alleen wij en de klachtencommissie horen ervan.
6. Jouw en ons verhaal wordt door de klachtencommissie gehoord.
7. De klachtencommissie beoordeeld of je klacht gegrond is en of je recht hebt op compensatie. Die kan nooit meer bedragen dan de kosten van het product of de dienst of bij een dienstverleningstraject over een periode van maximaal twee kalender maanden na ontvangst van je klacht.
8. De uitspraak van de klachtencommissie wordt binnen 4 weken na bevestiging van ontvangst gedaan.
9. De klachtencommissie informeert jou en ons per mail als ze meer tijd nodig heeft. 10. De uitspraak die de klachtencommissie doet is bindend voor jou en ons.
A+B+C.2. Privacy
11. De informatie die we van je ontvangen behandelen we strikt vertrouwelijk.
12. Persoonsgegevens, tests, analyses, carrière, zakelijke gegevens of computergegevens die we bewaren kun je inzien en laten verwijderen.
13. Wij maken gebruik van beveiligde verbindingen waarmee persoonlijke informatie tussen jou en onze website wordt afgeschermd tijdens registratie. Hierbij voorkomen we dat onbevoegden toegang krijgen tot persoonsgegevens daarnaast hanteren we strikte veiligheidsprocedures.
14. Van gegevens uit tests en analyses bepaal je zelf wat je er van wilt bewaren behalve als de analyse in opdracht van je werkgever is gedaan dan kun je het verzoek voor verwijdering via je werkgever doen.
15. Je gedrag op onze websites volgen we met Google Analytics die anonimiseert dit zodat we ze niet kunnen terugvoeren op personen.
16. Deze privacy verklaring gaat boven de algemene voorwaarden van de opdrachtgever, vertegenwoordigende partijen, samenwerkende organisaties en of rechtspersonen, distributeurs, opvolgers, werknemers, alsmede de organisatie die je verzocht heeft deze test in te vullen. 17.